Piagam Pelanggan Pejabat Setiausaha Kerajaan Terengganu
Kami Berjanji Akan:
- Menyelesaikan bayaran kepada pembekal dalam tempoh tidak melebihi TIGA BELAS (13) HARI BEKERJA,
- Memberi maklumbalas aduan berkaitan Pejabat Setiausaha Kerajaan Terengganu kepada pengadu dalam tempoh LIMA BELAS (15) HARI BEKERJA,
- Memberi maklum balas penerimaan permohonan dalam tempoh SATU (1) HARI BEKERJA bagi Permohonan Perumahan Rakyat yang memenuhi syarat,
- Mengeluarkan surat tawaran lantikan bagi jawatan pertama dalam tempoh LIMA (5) HARI BEKERJA dari tarikh penerimaan senarai calon yang berjaya,
- Memberi maklumbalas penerimaan dan kelulusan kepada permohonanan Tabung Darul Iman :
a) Maklumbalas penerimaan permohonan dalam tempoh SATU (1) HARI BEKERJA
b) Memberi kelulusan dalam tempoh SATU (1) BULAN dari tarikh permohonan lengkap diterima dan memenuhi syarat, - Menyelesaikan pindahan/agihan peruntukan kepada agensi yang memohon dalam tempoh EMPAT BELAS (14) HARI BEKERJA tertakluk kepada dokumen yang lengkap dan memenuhi semua syarat,
- Memastikan masalah rangkaian komputer Terengganu*Net diselesaikan dalam tempoh masa LAPAN (8) JAM BEKERJA,
- Menyediakan kertas kerja Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (MMKN) dan mengangkat kepada Yang Berhormat Setiausaha Kerajaan untuk dibawa ke MMKN dalam tempoh TUJUH (7) HARI BEKERJA setelah diterima daripada agensi,
- Memastikan keputusan Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (MMKN) bagi permohonan pelaburan/perusahaan dimaklumkan kepada pelabur/pemohon dalam tempoh TUJUH (7) HARI BEKERJA selepas cabutan minit diterima.